Brev:
Får han nok MME?
28. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Får han nok MME?
Hej Helen
Tusind tak for dine mange gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få "styr" på hverdagen.
Grunden til jeg skriver til dig denne gang er, at jeg er lidt bekymret for, om vores søn får nok MME, efter vi er startet på grød.
Jeg har lavet en oversigt over vores dag til dig:
Morgen 06.30 - 7: Vågner
Morgenmad 7.30 - 8: Grød med frugtmos, vand af kop.
Formiddag 9.30: Flaske (spiser ca. 40 ml.)
Puttes til formiddagslur ca 9.30
Frokost 11.30-12: Grød med frugtmos eller lidt grøntsagsmos, vand af kop.
Flaske (spiser ca. 40 ml.) og puttes til middagslur ca 13.00
Eftermiddag 16: Flaske (spiser ca. 120/160 ml.)
Sover sin 3. lur
Aften 18: Grøntsagsmos (ca. 1 dl.), vand af kop.
Flaske og puttes til natten ca 19.30 - 20 (spiser ca. 160 ml.)
Midnat 00: Flaske (spiser ca. 180 ml.)
Midt nat 03: Flaske (spiser ca. 180 ml.)
Som du kan se, er jeg nu kun oppe to gange om natten, hvilket er kæmpe fremskridt for os.
Jeg sørger for altid at tilbyde ham MME efter et måltid (inden han puttes til en lur), men han vil ikke rigtig have det. Det virker meget som om, at han ikke gider mælk mere, efter han er begyndt på skemad. Han elsker grød og grøntsagsmos, og jeg er lidt bange for, at flasken er ved at være for kedelig for ham.
Det eneste tidspunkt, han er nem at få til at tage flasken, er om natten. Her tager han rask væk 180 ml. på 5 min.
Såvidt jeg kan regne ud, får han ca. 700 ml. MME i døgnet nu. Er det for lidt? Han er godt 5 mdr. nu (23 uger), men er langt fremme i udviklingen. Han har fået 6 tænder, kan næsten sidde selv, ruller meget rundt osv. Jeg tænker, at det måske er derfor, han ikke gider mælk mere? Skal jeg begynde at holde igen med skemaden? Det vil jeg dog være lidt ked af, det jeg blandt andet tror, det er årsagen til, at han nu sover så godt om natten.